Monday, September 1, 2008

Dengan Nama Allah...
Hari ni hari pertama kita menikmati hidup bertemankan Ramadhan,terasa kelainan kan?kemarin baru kita kita meninggalkan Syaaban tanpa berpuasa seperti biasa tapi hari ini terasa kesyahduan meskipun perut sedikit teruji dengan rasa kosong tapi hati gembira & tenang.Benarlah sabda nabi yang membilang fadhilat Ramadhan begitu hebat tidak terhingga.
Tapi hari ini ana ada terdengar suatu suara "Hari ni sehari,baki lagi 29 hari..."Masya Allah maksud apakah ini?apakah orang yang bersuara tidak gembira dengan Ramadhan?Seolah ingin cepat menghabisi Ramadhan...itu baru satu suara...bagi ana suara itu membayangkan hatinya...Astaghfirullah..Janganlah hendaknya sampai jadi begini.
Tiada lagi kesempatan paling terbaik selain Ramadhan,nah apa lagi yang kita tunggu?Semalam berlalu memberi erti samada telah kita manafaatkan atau sebaliknya.Yang berlalu tidak dapat dipulangkan semula.
Tetapkan apa matlamat Ramadhaniah yang kita cari supaya Ramadhan ini bakal memberi erti yang terbaik buat kita.
Cahaya "Nur",Hidayah,Sakinah,Rahmah,Bimbingan Allah dan lain-lain adalah "Okazion" yang Allah janjikan.
Carilah masa terbaik untuk kita bermunajat kepada Allah,indah rasanya bila kita boleh menitis bermanja dengan Allah.Nabi Bersabda yang maksudnya"Dua mata yang tak akan dibakar neraka akhirat nanti pertama,mata yang mengalir kerana takut kepada Allah,kedua Mata yang berjaga kerana perjuangan pada jalan Allah...
Ya Allah kurniakanlah kami salah satu atau kedua-dua jenis mata ini...Amiin

No comments: