Saturday, September 13, 2008

Bismillah...
Sudah 2 kali Jumaat berlalu dlam Ramadhan kali ini.sungguh cepat masa berlalu.Ya Allah aku tak sempat berbuat apa-apa lagi...
Minggu ini HPA Dungun bertungkus lumus membuat persiapan PBC versi Ramadhan.Ada yang bertanya..puasa ni tak cuti ke PBC?Masya Allah...Umat Islam yang sedang berpuasa sekarang adalah masa yang paling tepat untuk sentuh jiwa mereka agar kembali kepada fitrah kesucian yang menyeluruh.Kesungguhan beribadat tidak mencukupi kalau mereka tidak sedar kewajipan mencari yang halal dalam produk harian mereka.INi yang menjadikan kita lebih wajib melipat-gandakan jihad kesedaran Halal & Haram.
Lihatlah rakan seperjuangan kita seluruh tanahair dari perlis sampai ke Johor,bahkan di M'sia Timur.PBC sama macam bulan lain bahkan lebih meriah.Mana taknya mereka berterawih bersama,berqiamullail dan sebagainya lagi..HPA memiliki tenaga yang AlHamdulillah lebih dari mencukupi untuk mengendalikan Ibadah seperti itu dalam PBC mereka.Ramai Ustaz-ustaz,bahkan HAfizul Quran pun tidak kurang.
Kita bukan bergimik ketika melakukan semua itu,bahkan itulah kewajipan kita bersama.Buktikan inilah bisnes Islam yang hakiki,yang tidak melalaikan diri dari kewajipan berubudiah kepada Allah.
HPA tidak akui mana-mana ahlinya yang sampai meninggalkan tanggungjawab sebagai hamba Allah mentang-mentang lah nak menjadi Jutawan sekalipun.
Orang Dungun seharusnya menyelami hasrat ini...dan kewajipan kitalah untuk mendedahkannya kepada umum.Selakkan tabir fitnah di sanubari Ummah terhadap kita selama ini.Insya Allah dengan keikhlasan kita dan keberkatan Ramadhan suatu hari nanti kita akan melihat sinar yang menerangi alam dibawakan oleh HPA....Amiiin.

No comments: