Thursday, April 8, 2010

INGATAN BUAT TEMAN_TEMAN

Bismillah...
Dalam perjuangan ini jangan sama sekali kita bermimpi sesuatu yang mustahil..Apa yang mustahil itu?Mengharapkan agar perjuangan yang suci lagi benar kerana Allah itu menguasai seluruh manusia hingga tiada lagi seteru atau penentang..Harapan sebegitu samalah seperti mengharapkan pertukaran malam dan siang itu terhenti hanya kepada malam sahaja atau siang sahaja.
Selagi ada pertukaran malam dan siang maka selagi itulah pejuang kebenaran akan berdepan dengan seteru dan musuh.
Apa yang kita boleh harapkan? Harap dan bekerjalah untuk mencari dan melahirkan seramai mungkin teman sejati secara istiqamah dan mengikut lumrah para pejuang terdahulu.
Dari sudut yang lain jangan sama sekali kita melontarkan batu besar ke dalam tasik nanti akan melahirkan gelombang atau tempias air yang akan membasahi diri kita sendiri.Bertindak bijak adalah suatu asas dalan pelan perjuangan kita.Jangan sama sekali kita membiarkan diri menjadi pemusnah kepada perjuangan ini. INGAT NIAT YANG BAIK TIDAK CUKUP, MELAINKAN PERLU JUA KEPADA LANGKAHAN YANG BIJAK.
Siang dan malam hendaklah sentiasa merapati diri kepada Allah agar semua tindak tanduk kita diredhainya serta diberkati selalu olehNYA.
"Wahai tuhan sesungguhnya aku sentiasa bekerja siang dan malam dalam dakwah mu ini,namun mereka bukan semakin dekat kepada ku,tapi sebaliknya semakin jauh..Mereka menutupkan telinga mereka dari mendengar.."(Keluhan dari hati seorang Nabi)-amatilah selalu.

1 comment:

Cg Zam said...
This comment has been removed by the author.