Monday, November 24, 2008

Paling susah jaga hati

Bismillah..
Hidup ini penuh rahsia, adakalanya rahsia itu boleh terbongkar dan adakala ia tersimpan kemas dalam hidup seseorang hingga membawa kepada hari matinya.
Dalam perjuangan ini seringkali kita diperingatkan "jaga hati dari penyakit-penyakit tidak jujur,ikhlas,syak wasangka sesama sendiri dan berbagai lagi".Imam Al Banna menegaskan bahawa ukhuwah itu mempunyai martabatnya tersendiri dan martabat ukhuwah yang paling minima ialah sejahtera hati dari perasaan syak @ tidak jujur sesama sendiri.
Seseorang itu boleh saja menggangguk @ menggeleng kepalanya tika dinasihat atau ditegur agar bersikap jujur sesama teman seperjuangan namun Allah lebih mengetahui rahsia sebenar samada dia benar-benar menerima atau tidak nasihat dan teguran itu.
Tapi perjuangan yang benar yang Allah sendiri menjaganya, Allah takkan biarkan parasit-parasit perjuangan itu berleluasa hidup menjadi beban pada perjuangan lalu akan ada proses penyaringan @ pembersihan.
Akan terbongkarlah rahsia yang selama ini ia simpan kemas-kemas.Moga Allah memberi taufiqnya kepada kita hingga tidak ada rahsia yang kita simpan sesama kita.Dan Allah akan jaga perjuangan ini selama orang-orang bersih ini wujud menjadi tulang belakangnya.Ya Allah jadikan kami setia kepada perjuangan ini..!!

No comments: