Monday, September 14, 2009

GEMBIRA SETELAH HASIL

Bismillah...
Malam 25 Ramadhan berlalu sudah..ada yang berpeluang memakmurkannya dan ada yang tidak..Apa rasanya?mungkin ada yang tak terasa apa-apa..nabi mengulas sifat seorang mukmin yang sejati"....bila mana mereka berpeluang melakukan kebajikan & kebaikan.. hati mereka gembira,tapi bila tidak dapat melakukannya atau tak sengaja melakukan keburukan maka hati mereka terasa sesal lalu memohon ampun dari Allah"
Apakah di hati kita sememangnya mempunyai cita-cita atau tekad untuk mencari keredhaan ilahi @ Lailatul qadar atau oleh kerana orang lain bercakap lailatul qadar terpaksalah kita berlakon konon mencari-cari lailatul qadar macam orang lain jugak...Usah berpura-pura pada diri sendiri!!!
Kita berhak bergembira di aidilfitri nanti atas dayausaha kita sendiri yang menampakkan tanda kejayaannya,namun jika sememangnya kita sendiri sudah merasa sekarang bahawa tiada apa yang kita buat untuk meraih kejayaan dari Ramadhan ini, usah menumpang kegembiraan kita atas hasil usaha orang lain...tiada maknanya...
Buat rakan HPA yang dikasihi,
Selamat ber'iedilfitri' dengan semangat juang baru yang berjaya digarap sepanjang Ramadhan, percaya setiap orang yang berjaya anda taja (dengan niat yang jujur) adalah hadiah tuhan kepada anda yang akan menjayakan sabda junjungan "Pabila mati seorang anak adam maka terputuslah peluang pahala dari amalnya kecuali dari 3 sumber..(Pertama:Ilmu (dakwah )yang dimanafaatkan.Kedua:Sadaqah jariah. Ketiga:Anak yang soleh)..Berusahalah lagi untuk menambah aset akhirat ini..

No comments: